Hot on line :: Статті


Право на доступ до публічної інформації захищено в суді

 

В листопаді минулого року громадська організація «Центр громадської адвокатури» звернулась до Львівської міської ради із запитом на інформацію, в якому ми просили надати інформацію про порядок переведення житлового приміщення в нежитлове; які нормативні акти врегульовують цю процедуру; які органи Львівської міської ради є відповідальним за переведення житлового приміщення в нежитлове і хто приймає кінцеве рішення про надання приміщенню статусу.
Запит містив все необхідне відповідно до вимог Закону України «Про доступ до публічної інформації», в тому числі  ім'я (найменування) запитувача, поштову адресу або адресу електронної пошти, а також номер засобу зв'язку, якщо такий є; загальний опис інформації або вид, назву, реквізити чи зміст документа, щодо якого зроблено запит, якщо запитувачу це відомо;  підпис і дату за умови подання запиту в письмовій формі).
Відповідь організація отримала у визначений Законом термін, проте відповідачем надано неповну відповідь. А саме ми запитували інформацію про порядок переведення житлового приміщення в нежитлове загалом, натомість розпорядник надав інформацію лише про здійснення першого етапу такого переведення – про надання дозволу на використання житлових квартир як нежитлових, зазначивши, що такий порядок визначено рішенням виконавчого комітету Львівської міської ради від 11.06.2010р. № 645 «Про затвердження стандартів адміністративних послуг, які надаються управлінням житлового господарства департаменту житлового господарства та інфраструктури».
Може виникнути думка, що розпорядник не володіє запитуваною інформацією. Проте відповідно до п.122 Переліку адміністративних послуг, які надаються виконавчими органами Львівської міської ради, затвердженого рішенням виконкому від 23.10.2009 № 880, виключення з житлового фонду житлового приміщення та переведення його у нежитлове розглядається як різні адміністративні послуги, що надаються Управлінням житлового господарства департаменту житлового господарства та інфраструктури. У п.121 цього ж переліку наводиться інша послуга - надання дозволу фізичним та юридичним особам на використання власних квартир як нежитлових, щодо якої відповідач і надав інформацію. Тобто виконавчий комітет Львівської міської ради розрізняє виключення з житлового фонду житлового приміщення та переведення його у нежитлове та надання дозволу на використання житлових квартир як нежитлових як дві різні адміністративні послуги.
Отже, з відповіді, даної на запит, незрозуміло, який порядок переведення житлового приміщення в нежитлове, та які органи Львівської міської ради приймають відповідні рішення. Зрозуміло, що першим етапом є отримання дозволу на використання житлових квартир як нежитлових, але про подальший порядок переведення приміщення з житлового в нежитлове відповідач інформації не надав (які нормативні акти регулюють ці відносини, в який орган слід звертатися, яка процедура подальшого звернення тощо). До компетенції органу місцевого самоврядування належить повноваження щодо переведення житлових приміщень у нежитлові відповідно до ч.2 ст.7 та ч.1. ст.8  Житлового кодексу.
Центр громадської адвокатури вирішив скористатись правом оскарження надання неповної відповіді на запит на інформацію у суді.
Нагадаємо, відповідно до п.1 ч.1 ст.183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, скорочене провадження застосовується в адміністративних справах щодо зобов'язання суб'єкта владних повноважень вчинити певні дії щодо розгляду звернення, у тому числі запиту на інформацію фізичної або юридичної особи.
І ось в лютому 2012 року право доступу до публічної інформації було захищено в суді. Адміністративний позов було задоволено. Визнано протиправною діяльність Департаменту ЛМР, також його зобов’язано надати повну інформацію на інформаційний запит.
Це ще один «плюс» в корзину судових практик захисту права на доступ до публічної інформації, і загалом прозорості і відкритості органів влади і місцевого самоврядування.
 
Підготувала Іванна Фединчук


  Версія для друку

  Лінк на e-mail