Hot on line :: Статті


Аналіз відповідей на інформаційні запити

 

21 березня 2013 року ГО «Центром громадської адвокатури» було надіслано запити про надання інформації до обласних центрів медико-соціальної експертизи України. Запит було подано відповідно до вимог Закону України «Про доступ до публічної інформації».
В запиті просили наступну інформацію, якою володіє обласний центр МСЕ:
1.Кількість громадян у 2011-2012 роках, які пройшли медико-соціальну експертизу за направленнями районних, міжрайонних, міських комісій.
2.Кількість громадян у 2011-2012 роках, які вперше отримали групу інвалідності: серед них 1-шу групу інвалідності (підгрупи А та В), 2-гу та 3-тю групи інвалідності.
3.Скільки осіб було повторно оглянуто в результаті оскарження рішень районних, міжрайонних, міських комісій.
4.Кількість інвалідів, які отримали право на одержання спеціального автотранспорту відповідно до медичних показань.
5.Кількість інвалідів, яким відмовлено в одержанні спеціального автотранспорту відповідно до медичних показань.
6.Скільки протягом 2011-2012 років було випадків необґрунтованого прийняття рішень міськими, міжрайонними, районними комісіями та направлення хворих лікарсько-консультативними комісіями на огляд до комісій для встановлення інвалідності
7.На якому поверсі знаходиться приміщення медико-соціальної експертної комісії, чи обладнано всіма необхідними засобами для інвалідів (наприклад пандусом, ліфтом, табличками з позначками шрифтом Брайля, кнопкою виклику тощо).
Центром було отримано відповіді від обласних центрів МСЕ, 11 з яких є повними. Однак решта Центів МСЕ не надали відповіді на дані питання, посилаючись на різні причини. До прикладу, Чернігівській обласний центр МСЕ у своїй відповіді зазначив, що інформація, яку просили надати є конфіденційною інформацією у відповідності до ст.6 Закону України «Про доступ до публічної інформації» та наказу МОЗ України від 30.12.2009 року №27рс зі змінами. Однак, Наказ МОЗ України від 30.12.2009 року №27рс, на який посилається відповідач втратив чинність на підставі Наказу МОЗ України від 16.08.2011 № 517 "Про переліки відомостей, що містять службову та конфіденційну інформацію в МОЗ України".
Також, інші обласні Центри МСЕ посилались на те, що інформація є загальнодоступною і її можна знайти на сайті відповідних державних органів, однак надаючи таку відповідь на запит вони порушували норми чинного законодавства.
Загалом здійснивши загальний аналіз відповідей на запити про інформацію, очевидним є те, що такій структурі як МСЕК бракує відкритості та прозорості, оскільки не всі питання є висвітлені в повній мірі, також половина запитів залишилася без відповіді. Також, як видно з відповідей доступ до самого приміщення МСЕК потребує покращення, оскільки в більшості з них наявні лише кнопки виклику медичного персоналу, що створює значні незручності для осіб з обмеженими фізичними можливостями, які до них звертаються. Крім того, є й такі МСЕК, які знаходяться на верхніх поверхах будівлі, в якій не має ліфта, тоді постає логічне запитання, як людина на візку може туди добратися.
Також як видно з відповідей, статистика встановлення інвалідності у 2012 році зменшилась в порівнянні з переднім роком.
 
 
 
Кількість громадян у 2011-2012 роках, які пройшли медико-соціальну експертизу за направленнями районних, міжрайонних, міських комісій.
У Херсонській області оглянуто при первинних та повторних оглядах у 2011 році всього 22, 9 тис. осіб, у 2012 році – 20,4 тис. осіб.
У Житомирській області кількість громадян, які пройшли медико-соціальну експертизу: 2011 рік – 32 254 особи, 2012 рік – 30 629 осіб.
У Запорізькій області медико-соціальним експертними комісіями було оглянуто в 2011 році - 34 619 осіб, у 2012 році – 33 998 осіб.
У Сумській області протягом 2011 року було оглянуто 19 594 осіб, у тому числі вперше – 4 619 осіб, у 2012 році – 19 342 особи, у тому числі вперше – 4 420.
У Харківській області у 2011 році було оглянуто 54 422 особи, у тому числі первинних – 11 724 осіб, повторно – 39 608 осіб. У 2012 році було оглянуто 47 335 особи, у тому числі первинних – 11 404 особи, повторно – 32 609 осіб.
У Дніпропетровській області кількість осіб, які пройшли медико-соціальну експертизу в 2011 році – 68 565 осіб, 2012 році – 66 101 особа.
У Миколаївській області оглянуто в 2012 році вперше 5 787 осіб, встановлена група інвалідності 4 661 осіб.
В Кіровоградській області в 2011 році  оглянуто 17 137 осіб, з них первинно – 5 154 осіб, повторно – 11 983 осіб, у 2012 році – 11 983 осіб, з них первинно – 5 502 осіб, повторно – 11 690 осіб.
У Волинській області кількість громадян, які пройшли медико-соціальну експертну комісію у 2011 році 27 820 чол., у 2012 році – 25 155 чол.
У Рівненській області у 2011 році первинно оглянуто – 6 015 осіб, повторно – 14 254 особи, у 2012 році первинно оглянуто – 5 239 осіб, повторно – 13 579 осіб.
В Центральній міській МСЕК м.Севастополя оглянуто в 2011 році 4 824 осіб, у 2012 році 4 481 осіб.
Отже, за 2011 рік найбільша кількість осіб, які пройшли медико-соціальну експертизу за направленням районних, міжрайонних та міських комісій у Дніпропетровській області, а саме протягом 2011 року там було оглянуто 68 565 осіб, в свою чергу найменша кількість громадян, які пройшли огляд у 2011 році в Кіровоградській області (17 137 осіб) та м.Севастополі (4 824 особи), оскільки Центральна міська МСЕК м.Севастополя обслуговує лише місто Севастополь і тому кількість населення там значно нижча ніж по областях.
Що стосується 2012 року то найбільша кількість осіб, яких було оглянуто за направленнями районних, міжрайонних та міських комісій знаходиться також в Дніпропетровській області, а саме 66 101 особа, а найменша кількість осіб у 2012 році знаходиться в Миколаївській області (5 787 осіб) та м.Севастополі (4 481 особа).
 
Кількість громадян у 2011-2012 роках, які вперше отримали групу інвалідності: серед них 1-шу групу інвалідності (підгрупи А та В), 2-гу та 3-тю групи інвалідності.
У Херсонській області у 2011 році вперше визнано інвалідами 3 611 осіб, у 2012 році – 3 768 осіб:
- з них у 2011 році інвалідами І групи 336 осіб (підгрупи А – 24 особи, підгрупи Б – 312 осіб), ІІ групи – 1 209 осіб, ІІІ групи – 2 066 осіб;
- з них у 2012 році інвалідами І групи 382 особи (підгрупи А – 148 особи, підгрупи Б – 234 осіб), ІІ групи – 1 186 осіб, ІІІ групи – 2 200 осіб.
У Житомирській області у 2011 році вперше отримали групу інвалідності 5 582 особи, у 2012 році – 4 828 осіб:
 - у 2011 році визнано інвалідами І групи – 678 осіб (з них підгрупа А – 399 осіб, підгрупа Б – 279 осіб), ІІ група – 2 007 осіб, ІІІ група – 2 897 осіб;
- у 2012 році визнано інвалідами І групи – 600 осіб (з них підгрупа А – 364 особи, підгрупа Б – 236 осіб), ІІ група – 1 825 осіб, ІІІ група – 2 403 особи.
В Запорізькій області у 2011 році первинно встановлено І групу інвалідності 1 057 особам (13,5%), ІІ групу інвалідності – 2 690 особам (34,3%), та ІІІ групу інвалідності 4 099 особам (52,2%). У 2012 році первинно встановлено І групу інвалідності 990 особам (13,2%) (з них підгрупа А – 297 осіб, підгрупа Б - 693 особи), ІІ групу інвалідності – 2 446 особам (32,9%), та ІІІ групу інвалідності 4 023 особам (53,9%)
В Сумській області протягом 2011 року фахівцями медико-соціальних експертних комісій було оглянуто вперше 4 619 осіб, у 2012 року – 4 420 осіб:
- у 2011 році вперше визнано інвалідами 3 806 осіб, у тому числі інвалідами І групи – 577 осіб (підгрупа А – 127 осіб, підгрупа Б – 450 осіб), ІІ група – 1 268 осіб, ІІІ група – 1 961 особа;
- у 2012 році вперше визнано інвалідами 3 668 осіб, у тому числі інвалідами І групи – 554 осіб (підгрупа А – 138 осіб, підгрупа Б – 416 осіб), ІІ група – 1 303 осіб, ІІІ група – 1 811 особа.
В Харківській області:
     - у 2011 році кількість вперше визнаних інвалідами серед дорослого населення – 9 224 особи, з них І група інвалідності – 790 осіб (8,6%) (з них підгрупа А – 387 осіб (49,0%), підгрупа Б – 403 особи (51,0%)), ІІ група інвалідності – 4 086 осіб (44,3%), та ІІІ група інвалідності – 4 348 осіб (47,1%); серед працездатного населення – 7 489 осіб (81,2%), з них І група інвалідності – 411 осіб (5,5%) (з них підгрупа А – 208 осіб (50,6%), підгрупа Б – 203 особи (49,4%)), ІІ група інвалідності – 3 146 осіб (42,0%), та ІІІ група інвалідності – 3 932 особи (52,5%);
     - у 2012 році кількість вперше визнаних інвалідами серед дорослого населення – 8 994 особи, з них І група інвалідності – 775 осіб (8,6%) (з них підгрупа А – 297 осіб (38,3%), підгрупа Б – 478 осіб (61,7%)), ІІ група інвалідності – 3 820 осіб (42,5%), та ІІІ група інвалідності – 4 399 осіб (48,9%); серед працездатного населення – 7 496 осіб (83,3%), з них І група інвалідності – 421 особа (5,6%) (з них підгрупа А – 192 особи (45,6%), підгрупа Б – 229 осіб (54,4%)), ІІ група інвалідності – 3 027 осіб (40,4%), та ІІІ група інвалідності – 4 048 осіб (54,0%).
В Дніпропетровській області кількість громадян, які вперше отримали групу інвалідності у 2011 році – 11 605 з них І група А – 53 особи, І група Б – 1 198 осіб, ІІ група – 4 524 особи та ІІІ група – 5 686 осіб, у 2012 році кількість громадян, які вперше отримали інвалідність - 11 665 осіб, з них І група А – 417 осіб, І група Б – 867 осіб, ІІ група – 4 345 осіб та ІІІ група – 5 835 осіб.
У Миколаївській області вперше визнані інвалідами серед дорослого населення у 2012 році: - І групи 663 особи (з них підгрупа А – 281 особа, підгрупа Б – 382 особи); - ІІ групи 1 578 осіб; - ІІІ групи – 2 420 осіб.
У Кіровоградській області у 2011 році первинно оглянуто 5 154 особи, у 2012 році – 5 502 особи:
     - у 2011 році вперше визнано інвалідами І групи – 448 осіб (із них підгрупи А – 139 осіб, підгрупи Б – 309 осіб), ІІ групи – 1 263 особи, ІІІ групи – 2 082 особи;
     - у 2012 році вперше визнано інвалідами І групи – 566 осіб (із них підгрупи А – 253 особи, підгрупи Б – 313 осіб), ІІ групи – 1 364 особи, ІІІ групи – 2 401 особа.
У Волинській області кількість громадян, яким вперше встановлено групу інвалідності
     - у 2011 році – 3 680 осіб, з них І групу інвалідності отримали 440 осіб (підгрупа А – 166 осіб, підгрупа Б – 274 особи), ІІ групу – 1 407 осіб, ІІІ групу – 1 833 особи;
     - у 2012 році – 3 717 осіб, з них І групу інвалідності отримали 446 осіб (підгрупа А – 201 особа, підгрупа Б – 245 осіб), ІІ групу – 1 378 осіб, ІІІ групу – 1 893 особи.
У Рівненській області
- у 2011 році всього первинно визнано інвалідами – 4 897 осіб (підгрупа А – 321 особа, підгрупа Б – 228 особа), ІІ група – 1 825 осіб, ІІІ група – 2 424 особи;
- у 2012 році всього первинно визнано інвалідами – 4 554 особи (підгрупа А – 306 осіб, підгрупа Б – 285 осіб), ІІ група – 1 650 осіб, ІІІ група – 2 313 осіб.
Севастопольська центральна міська медико-соціальна експертна комісія надала відповідь про те, що:
     - у 2011 році вперше встановлена група інвалідності – 1 720 особам, з них І група встановлена – 237 особам (підгрупа А – 9 осіб, підгрупа Б – 228 осіб, з врахуванням, того що розподіл на підгрупи почався після виходу інструкції №561 від 05.09.2011 року), ІІ група – 939 особам, ІІІ група – 544 особам;
     - у 2012 році вперше встановлена група інвалідності – 1 579 особам, з них І група встановлена – 277 особам (підгрупа А – 77 осіб, підгрупа Б – 200 осіб), ІІ група – 822 особам, ІІІ група – 480 особам.
З даний відповідей видно, що кількість встановлених підгруп А та Б першої групи інвалідності у 2011 році була значно нижчою ніж у 2012 році. Так, у 2012 році найбільша кількість осіб, яких визнано інвалідами першої групи проживає в Дніпропетровській області, а саме 1 284 особи, які визнані інвалідами першої групи. З них І група А – 417 осіб, І група Б – 867 осіб. У 2011 році по цій же області 1 251 особа була визнана інвалідом першої групи, серед яких інвалідів першої групи А лише 53 особи. Це дає підстави припускати, що коли була прийняті відповідні зміни лише 53 особи звернулися до Центру МСЕК з питанням встановлення їм першої групи інвалідності підгрупи А. На початку встановлення підгруп виникала проблема з інвалідами, яким вже була призначена інвалідність, а саме підгрупу Б встановлювали практично всім, а ті особи, які претендували на підгрупу А повинні були проходити додатковий огляд в Центрі МСЕК.
 
Скільки осіб було повторно оглянуто в результаті оскарження рішень районних, міжрайонних, міських комісій.
У Херсонській області по оскарженню рішень обласною МСЕК у 2011 році оглянуто 112 осіб, у 2012 році – 94 особи.
У Житомирській області у 2011 році повторно оглянуто по оскарженню - 428 осіб, по контролю – 706 осіб, із них змінено рішень по оскарженню – 64, по контролю – 24. В 2012 році повторно оглянуто по оскарженню – 607 осіб, по контролю – 639 осіб, із них змінено рішень по оскарженню – 57, по контролю – 22.
В Запорізькій області в порядку оскарження рішень міжрайонних, спеціалізованих МСЕК обласними медико-соціальними експертними комісіями у 2011 році оглянуто 95 осіб, у 2012 році - 96 осіб. Проведено відмін: в 2011 році – 11 випадків або 11,6 %, в 2012 році – 19 випадків або 19,8 %.
В Харківській області в результаті оскарження рішень було оглянуто в 2011 році – 304 особи, у 2012 році – 370 осіб.
В Дніпропетровській області кількість оглянутих осіб по оскарженню: у 2011 році – 593 громадянина, у 2012 році – 386 громадян.
В Миколаївській області у 2012 році обласна медико-соціальна експертна комісія оглянула по оскарженню 306 осіб, 50 осіб було направлено по оскарженню в Український державний науково-дослідний інститут медико-соціальних проблем інвалідності м. Дніпропетровська.
В Кіровоградській області у 2011 році повторно оглянуто обласними МСЕК по оскарженню рішень первинних МСЕК 63 особи, а у 2012 році – 52 особи.
У Волинській області кількість осіб повторно оглянутих обласною медико-соціальною експертною комісією в результаті оскарження рішень міжрайонних, міської та спеціалізованих медико-соціальних експертних комісій: 2011 рік – 492 особи, 2012 рік – 469 осіб.
У Рівненській області по оскарженню рішень МСЕК у 2011 році оглянуто 130 осіб, у 2012 році – 130 осіб.
Центральна міська МСЕК міста Севастополя надала відповідь, що оскаржили рішення у 2011 році – 40 інвалідів, у двох випадках рішення відмінено після повторного огляду хворого, у 2012 році – 21 інвалід оскаржив рішення, і також відбулася відміна рішення після проведення додаткового обстеження в стаціонарі.
Як бачимо кількість осіб, які були повторно оглянуті в результаті оскарження рішень районних, міжрайонних та міських комісій є досить не значною. Візьмемо до уваги те, що до прикладу у Волинській області у 2011 році кількість громадян які пройшли медико-соціальну експертну комісію становить 27 820 осіб, то по оскарженню було оглянуто лише 492 особи, у 2012 році такий показник становить 469 осіб при загальній кількості, які пройшли медико-соціальну експертизу у 25 155 осіб.
З відповідей на інформаційні запити видно, що відсоток звернень громадян щодо оскарження рішень МСЕК по ієрархії є досить низьким. Що стосується судового оскарження рішень МСЕК то такий відсоток є ще нижчим, про що свідчить мала судова практика щодо таких спорів. Крім того, за спостереженнями юристів Центру виявилось, що громадяни віддають перевагу адміністративному оскарженню рішень перед судовим.
 
Кількість інвалідів, які отримали право на одержання спеціального автотранспорту відповідно до медичних показань, та кількість інвалідів, яким відмовлено в одержанні спеціального автотранспорту відповідно до медичних показань.
У Херсонській області у 2011 році визначено медичні показання для одержання автотранспорту 53 інвалідам, у 22 інвалідів не виявлено медичних показань для одержання автотранспорту. У 2012 році визначено медичні показання для одержання автотранспорту 62 інвалідам, у 11 інвалідів не виявлено медичних показань для одержання автотранспорту.
В Житомирській області кількість інвалідів, які отримали право на одержання спеціального автотранспорту відповідно до медичних показань у 2011 році – 191 особа, у 2012 році – 202 особи.
В Запорізькій області в 2012 році 152 особи були обстежені по визначенню медичних показань для одержання спец автотранспорту, із них 115 осіб встановлені медичні показання для одержання спеці автотранспорту.
В Сумській області протягом 2011 року проведено 10 засідань по встановленню показань на отримання автотранспорту, на яких оглянуто 75 осіб всім їм показано транспорт. Протягом 2012 року проведено 9 засідань по встановленню показань на отримання автотранспорту, на яких оглянуто 69 осіб всім їм показано транспорт.
В Харківській області кількість інвалідів, які отримали право на одержання спеціального автотранспорту відповідно до медичних показань у 2011 році – 150 осіб, а кількість інвалідів, яким відмовлено в одержанні спеціального автотранспорту – 18 осіб. Кількість інвалідів, які отримали право на одержання спеціального автотранспорту відповідно до медичних показань у 2012 році – 215 осіб, а кількість інвалідів, яким відмовлено в одержанні спеціального автотранспорту – 27 осіб.
В Дніпропетровській області кількість обстежених громадян по визначенню медичних показань для одержання спец автотранспорту:
- у 2011 році – 194 громадян, з них особи, яким встановлені медичні показання для одержання спец транспорту – 147 громадян;
- у 2012 році – 229 громадян, з них особи, яким встановлені медичні показання для одержання спеці транспорту – 170 громадян.
У Миколаївський області обласна медико-соціальна експертна комісія оглянула інвалідів для визначення медичних показань на отримання спеціального автотранспорту, з них 79 особам винесено позитивне рішення.
В Кіровоградській області у 2011 році встановлено показання для автотранспорту 62 громадянам, відмовлено в одержанні спеціального автотранспорту – 5 громадянам. У 2012 році встановлено показання для автотранспорту 53 громадянами, відмовлено в одержанні спеціального автотранспорту – 1 громадянину.
У Волинській області кількість інвалідів, які отримали право на одержання спеціального автотранспорту відповідно до медичних показань у 2011 році – 145 осіб, а кількість інвалідів яким відмовлено в одержанні спеціального автотранспорту у 2011 році – 36 осіб. Кількість інвалідів, які отримали право на одержання спеціального автотранспорту відповідно до медичних показань у 2012 році – 134 особи, а кількість інвалідів яким відмовлено в одержанні спеціального автотранспорту у 2012 році – 43 особи.
У Рівненській області у 2011 році визначено медичних показань для забезпечення спец автотранспортом для 99 осіб, кількість осіб у яких не було медичних показів для забезпечення спец автотранспортом 43 особи. У 2012 році визначено медичних показань для забезпечення спец автотранспортом для 126 осіб, кількість осіб у яких не було медичних показів для забезпечення спец автотранспортом 37 осіб.
Центральна міська МСЕК міста Севастополя надала відповідь, що у 2011 році для встановлення медичних показань для одержання спец автотранспорту оглянуто 24 особи, в 3 інвалідів не було необхідних показань. У 2012 році було оглянуто по даному питання 29 осіб, необхідних показань не було у 6 осіб.
Отже, найбільше осіб, які отримали право на одержання автотранспорту у 2011 році проживають на території Житомирської області, що стосується 2012 року то найбільша кількість таких осіб в Харківській області (215 осіб). У Сумській області протягом 2011 -2012 року не було відмов щодо надання права на одержання автотранспорту відповідно до медичних показань, всі особам що зверталися з таким питанням надавалася позитивна відповідь.
 
Скільки протягом 2011-2012 років було випадків необґрунтованого прийняття рішень міськими, міжрайонними, районними комісіями та направлення хворих лікарсько-консультативними комісіями на огляд до комісій для встановлення інвалідності.
У Херсонській області протягом 2011-2012 років випадків необґрунтованого прийняття рішень міськими, міжрайонними та спеціалізованими МСЕК не було. Із числа первинно оглянутих у 2011 році питома вага необґрунтовано направлених лікарсько-консультативними комісіями лікувально-профілактичних закладів на огляд у МСЕК дорівнює 2,6%, а у 2012 році 2,9%.
В Житомирській області розходження між ЛКК і МСЕК у 2011 році – 3,8%, а у 2012 році – 6,1%.
В Запорізькій області в 2011 році лікувально-профілактичними закладами області необґрунтовано направлено на МСЕК 250 чоловік або 2,8% від загальної кількості направлених на МСЕК з метою встановлення групи інвалідності, а у 2012 році – 236 осіб або 2,8%.
В Харківській області по результатам первинних оглядів випадків, необґрунтованого направлення хворих лікарсько-консультативними комісіями на огляд комісій для встановлення інвалідності було в 2011 році – 304 особи, у 2012 році – 320 осіб. Необґрунтоване прийняття рішень медико-соціальними експертними комісіями: по оскарженню – в 2011 році – 62; в 2012 році – 73; по контролю – в 2011 році – 54, в 2012 році - 92.
В Дніпропетровській області кількість змінених рішень нижчестоящих МСЕК у 2011 році – 128, у 2012 році – 50.
У Миколаївський області лікувально-консультативними комісіями закладів охорони здоров’я необґрунтовано направлено на комісії обласного центру медико-соціальної експертизи 304 особи (5,9%).
В Кіровоградській області розходження у рішеннях первинних та обласних МСЕК у 2011 році: по оскарженню – 10 випадків, по контролю – 61 випадок. У 2012 році: по оскарженню – 7 випадків, по контролю – 18 випадків. Необґрунтовано направлено лікарсько-консультативними комісіями на огляд до МСЕК у 2011 році – 104 особи, у 2012 – 121 особа.
У Волинській області кількість випадків необґрунтованого прийняття рішень міською, міжрайонними, спеціалізованими медико-соціальними експертними комісіями та необґрунтованого направлення хворих лікарсько-консультативними комісіями лікувально-профілактичних закладів області на огляд до медико-соціальних експертних комісій для встановлення інвалідності:
- кількість необґрунтовано прийнятих міською, міжрайонними та спеціалізованими медико-соціальними експертними комісіями рішень: 2011 рік – 75, 2012 рік – 65;
- кількість необґрунтовано направлених на медико-соціальні експертні комісії осіб лікарсько-консультативними комісіями лікувально-профілактичних закладів області: 2011 рік – 159 осіб, 2012 рік – 152 особи.
У Рівненській області необґрунтовано направлено хворих ЛКК на МСЕК у 2011 році – 202 особи, у 2012 році – 147 осіб; відмінено рішень міжрайонним, спеціалізованим, міській МСЕК всього: 2011 рік – 59, 2012 рік – 44.
Відповідь на дане питання надали не всі обласні Центри МСЕК, так Сумський обласний центр МСЕ повідомив, що статистична державна звітність, яка формується медико-соціальної експертною службою не передбачає інформацію щодо необґрунтованих направлень хворих лікарсько-профілактичними закладами на медико-соціальні експертні комісії для встановлення групи інвалідності та прийняття рішень МСЕК, тому не зберігається.
 
На якому поверсі знаходиться приміщення медико-соціальної експертної комісії, чи обладнано всіма необхідними засобами для інвалідів (наприклад пандусом, ліфтом, табличками з позначками шрифтом Брайля, кнопкою виклику тощо).
КЗ «Херсонський обласний Центр медико-соціальної експертизи» ХОР розташований у двоповерховій будівлі, яку обладнано пандусом. Інваліди, що не можуть дістатися другого поверху (де розташована одна з міських МСЕК), звертаються до медичного реєстратора міської МСЕК №1, який викликає всіх необхідних для огляду інваліда спеціалістів, про що на першому поверсі будівлі розміщено відповідне оголошення.
Житомирській обласний Центр медико-соціальної експертизи розташований на двох поверхах трьохповерхового будинку. Пандусом, ліфтом, табличками з шрифтом Брайля не обладнаний. Є кнопка виклику в робочому стані.
Запорізькій обласний Центр медико-соціальної експертизи знаходиться на орендних площах, на першому поверсі та обладнаний пандусом.
Сумський обласний центр медико-соціальної експертизи розміщений на першому поверсі житлового будинку. В структурі обласного Центру МСЕ функціонує 12 медико-соціальних експертних комісій, дві з яких розміщені на другому поверсі орендованих та особистих приміщень, десять – на першому. З метою безперешкодного доступу осіб з обмеженими фізичними можливостями до МСЕК обладнанні пандусами (обласна, районні в м.Суми та чотири міжрайонні МСЕК) та кнопками виклику медичного персоналу.
В Харківській області 23 МСЕК розміщуються на базі лікувально-профілактичних закладів в приміщеннях на першому поверсі будинків поліклінік, входи яких облаштовані бетонними пандусами з кутом підйому не більше 20-25 градусів. В Орджоникідзевській та Фрунзенській МСЕК на вході в під’їзди і в приміщення МСЕК є лише по одній сходинці. У Дзержинській та в Ізюмській МСЕК на вході з вулиці в приміщення комісій мається лише поріжок висотою 7 см. В офтальмологічній МСЕК на вході в комісію висить табличка з позначками шрифтом Брайля.
В Дніпропетровській області приміщення обласного МСЕК обладнано кнопкою виклику.
Комісії Миколаївського обласного центру медико-соціальної експертизи знаходяться на першому поверсі, всі обладнані пандусами та кнопками виклику.
В Кіровоградській області адміністрація Кіровоградського обласного бюро МСЕ та дві обласних МСЕК знаходяться в окремому приміщенні на першому поверсі та оснащене пандусом. Інші 9 МСЕК Кіровоградського обласного бюро МСЕ знаходяться на території лікувально-профілактичних закладів Кіровоградської області, які в свою чергу обладнані всіма необхідними засобами для надання медико-соціальної експертної допомоги населенню.
У Волинській області із 9-ти МСЕК 7 МСЕК розташовані на 1-му поверсі будівель, обладнані пандусами та кнопками виклику, по одній МСЕК, відповідно на 2-му та 3-му поверхах будівлі без ліфта.
У Рівненській області вісім комісій розташовані на першому поверсі та п’ять МСЕКів на другому поверсі. МСЕКи облаштовані пандусами, ліфтом, кнопкою виклику тощо.
Центральна міська МСЕК міста Севастополя надала повідомила, що всі приміщення МСЕК розміщені на першому поверсі будівлі, об лаштовані пандусами та доступні.
Як видно з відповідей практично всі Обласні Центри МСЕК об лаштовані необхідними на їх думку засобами для безперешкодного доступу інвалідів до їхніх приміщень. Однак це не зовсім так, оскільки кнопка виклику не достатнім засобом для інваліда візочника, який хоче сам самостійно дістатися до приміщень МСЕК. Також лише Харківська обласна МСЕК повідомила, що в офтальмологічній МСЕК на вході в комісію висить табличка з позначками шрифтом Брайля, інші Центри МСЕК не зазначили про такі засоби доступу.
У зв’язку з цим не можна зробити висновки, що приміщення МСЕК є загальнодоступними для всіх осіб, як для осіб з фізичними вадами так і для осіб з психічними вадами. Доступність осіб з обмеженими можливостями до приміщень медико-соціальної експертизи потребує змін та покращення та додаткового фінансування з державного бюджету.
 


  Версія для друку

  Лінк на e-mail