Hot on line :: Статті


Львівський міський бюджет: із якими доходами і витратами житиме місто у 2015 році

        Бюджет міста Львова на 2015 рік було прийнято 19 січня цього року. 15 січня сесія Львівської міськради, на якій планувалося розглянути проект бюджету на 2015 рік, не зібрала кворуму. Основними проблемами було те, що у депутатів було чимало запитань до документу, а також недостатність часу для опрацювання. При цьому від депутатського корпусу звучали коментарі щодо того, що «вони не мають бажання голосувати за «кота в мішку».

В результаті було напрацьовано пропозиції та узгоджено ряд питань, в тому числі щодо функціонування ряду комунальних підприємств, зміни розпорядників коштів у місті. Долучалась до обговорення і громадськість.
Водночас слід відзначити, що поки що розуміння бюджетів, їхніх показників та основних підходів залишається сферою, яка не доступна для не для фахівців у цій сфері, в тому числі журналістів, громадських активістів та пересічних громадян. Дещо має місце і зміна концепції самих місцевих бюджетів.
Відповідно до змін до Бюджетного кодексу України поділ на кошики трансформується в єдине джерело. Також Міністерство фінансів не визначатиме індикативних показників і не доводитиме їх до місцевих бюджетів, відсутніми будуть надання середньострокових позик. Джерелами доходів місцевих бюджетів стануть власні доходи, по відношенню до закріплених доходів встановлені стабільні і довгострокові правила закріплених доходів та відсотків зарахування загальнодержавних податків. Тільки податок із доходів фізичних осіб та державне мито залишаються як загальнодержавні. Вплинули на формування місцевого бюджету і інші законодавчі зміни.
Якщо говорити про виконання дохідної частини бюджету за 2014 рік, то заплановано було 3096 274,5 тис.грн., фактичними стали 3056 133,4 тис. грн. Щодо видаткової частини бюджету 2014 року, то заплановано 3066 847,2 тис. грн.., фактично 3133288,8 тис. грн.
Загалом доходи бюджету Львова на 2015 рік затверджено у сумі 3 млрд 811 млнгрн, з них доходи загального фонду бюджету – 3 млрд 675 млнгрн, доходи спеціального фонду – 136 млн 281 тис. грн, у тому числі бюджету розвитку – 72 млн 200 тис. грн.
 
Таблиця №1
В структурі основним джерелом доходів бюджету є єдиний податок (57,6 %), далі - орендна плата (28,5 %), плата за землю (11,6 %), збір за місця паркування транспортних засобів (),9 %), податок на нерухоме майно (0,6 %), транспортний податок (0,5 %).
У видатках загального фонду 30,1 % становить освіта, 20,6 % житлово-комунальна сфера, 11, 9 % - витрати на органи місцевого самоврядування , 8,6 % - культура і мистецтво, 5,2 % - соціальний захист, 2,3 % - обслуговування боргу, 1,8 % - резервний фонд, 1,3 - % фізична культура і спорт, заходи та інші видатки - 1,2 %, 0,6 % - природоохоронні заходи, 0,5 % - молодіжне кредитування та інші видатки.
Законодавством введено поняття «реверсної дотації». Вона для міста становитиме 14,3 %, що становить 148 млн.грн. Це кошти, що передаються до державного бюджету з місцевих бюджетів для горизонтального вирівнювання податкоспроможності територій.
У поточні трансфери ввійшли надання пільг та субсидій, забезпечення допомоги для сімей із дітьми, компенсаційні виплати за пільговий проїзд, допомоги для дітей та сиріт тощо.
Відповідно до прийнятих змін до законодавства, вводиться освітня та медична субвенція. Це означає, що на ці витрати кошти надаватиме державний бюджет.
 
Так освітня субвенція становитиме для міста 518 573,5 тис.грн. В основному це витрати на заробітну плату та нарахування (73,7 %), оплату енергоносіїв та комунальних послуг (16,9 %), продукти харчування (8 %), інші поточні видатки (1,3 %).
На думку директора департаменту фінансової політики Львівської міської ради Олега Іщука, коштів із цієї субвенції буде недостатньо для забезпечення видатків, і якщо її не поправлять, то слід буде розглядати питання про можливу добавку за рахунок загального фонду.
Медична субвенція з Державного бюджету на 2015 рік становитиме 497 069,4 тис. грн. З цих коштів на заробітну плату та нарахування підуть 78 %, оплату енергоносіїв та комунальних послуг 10,7 %, медикаменти 4,7 %, інші поточні видатки 4,5 %, продукти харчування 2,2 %.
 
Таблиця №2

 

Борги міста сьогодні становлять сьогодні 784,4 млн.грн. На суму 3,4 млн. грн. заборгував міський бюджет (за позикою НЕФКО), та комунальні підприємства, гарантами яких є місто, заборговано 781 млн.грн., серед яких «Львівводоканал», «Львівавтодор», «Львівелектротранс», «Львівтеплоенерго».

Саме із таким фінансовими можливостями і витратами буде плануватись життєдіяльність міста Львова у цьому році.
Публікацію було створено в рамках проекту “Створення і впровадження державної системи контролю за коштами “Відкритий бюджет”, який впроваджується Центром політичних студій та аналітики у партнерстві з Центром громадської адвокатури за фінансової підтримки Європейської комісії в Україні.
Думки, погляди належать авторам і не обов'язково відображають погляди Європейської комісії в Україні


  Версія для друку

  Лінк на e-mail