Майстерки та інтерактивні заняття для дітей та молоді «Рука в руці» в невеликих громадах Львівщини – підсумки проєкту

Майстерки  та інтерактивні заняття для дітей та молоді «Рука в руці» в невеликих громадах Львівщини – підсумки проєкту

Метою проєкту стало сприяння інституційній спроможності організації в реалізації  інтеграції та порозуміння ВПО та жителів громад.

Залучали дітей та молоді у невеликих громадах – через інтерактивні заходи, майстер класи із вивчення традицій,  проведення заходів на відкритих просторах, екологічні акції, залучення влади, бізнесу до допомоги, а також посилення знань та компетенцій представників освіти, культури, самоврядування щодо роботи із соціально вразливими групами населення.

Діяльність проводилась в рамках ініціативи ГО «Центр громадської адвокатури» «Майстерки  та інтерактивні заняття для дітей та молоді «Рука в руці» в невеликих громадах Львівщини», що фінансується в рамках проєкту  за сприяння Карпатського фонду за фінансової підтримки Фонду Солідарність, Франція.

Ініціатива  була започаткована у 2022 році організацією як реагування на виклики воєнної повномасштабної агресії для роботи із дітьми та постраждалими сім’ями. Згодом нас підтримали також інші грантодавці.

В рамках цього проєкту проведено 18 майстер-класів, до яких залучено 476  дітей та молоді. Долучились народні майстри та майстрині, які допомагали зрозуміти давній побут та традиції українців. Проводились різноманітні майстерки: із виготовлення предметів із соломки та процесу заготовок для соломкоплетніння, вербових букетів, воскової писанки, декорування писанок,  традицій вишиваного одягу, виготовлення прикрас, історії використання глини та виготовлення виробів, кольорового декору із дерева, іграшкових баранчиків та інших традиційних виробів, оберегів та багато іншого.

Дітки в невеликих населених пунктах мали можливість пройти певну арт-терапію та дізнатись про традиції, відволіктись та поспілкуватись із іншими. Враховуючи погодні умови проводились заходи і на повітрі.

Майстри та тренери враховували наявність природних матеріалів та дізнавались учасники про стародавні українські традиції та побут.

Також відбулись екологічні заходи для дітей та молоді, які проводились фахівцями. Так  доцентом кафедри раціонального використання природних ресурсів Львівського національного університету імені І.Франка Наталією Блажко проведено інтерактивні заняття  «Чисте довкілля». Заняття проведено на базі Народного дому села Липівка Стрийського району Львівської області.  Впродовж заходу діти та молодь провели час із користю, в тому числі взяли участь в екологічному квесті. Учасники спільно із фахівчинею досліджували рослини та дерева, що оточують їх, – за допомогою спеціальної програми на телефоні. Також досліджували на речах, продукції багато значків, які покликані давати інформацію про склад, якість та екологічність для людини та іншого навколишнього середовища, натомість на які не звертається уваги. Також активна молодь навчалась через гру та інтерактивні форми як поводитись із різними типами побутових відходів, розпізнавати знаки екологічного маркування на продуктах харчування та їхній упаковці. І не лише це  стосувалось продуктів. Для всіх було цікаво дізнатися, які речі можна віддавати на повторне використання, а що є безпечним чи небезпечним для людини та іншого довкілля.

19 серпня 2024 року проведено семінар-обмін  із представниками громад, які брали участь у проведенні майстерок,  закладами культури, майстрами та майстринями.

Вони поділилися враженнями про заходи та проєкт, обмінялися досвідом та надихнулися новими творчими ідеями. Програма була  насиченою. Спочатку  відбувся круглий стіл в навчально-методичному центрі культури і мистецтв Львівщини, на якому обговорювались результати проєкту, сучасні виклики та подальші плани. Згодом відбулась екскурсія до села Унів. Також під час семінару-обміну учасники відвідали село Лагодів, де дізнались про давні традиції та історію ремесл, засновано  майстрами школу щодо просування та навчання  ремесл та традицій.

До допомоги в реалізації проєкту та його заходів долучались бізнес, органи місцевого самоврядування. Також це допомогло у тому, щоб заклади освіти, культури та їхні представники почали активізуватись у роботі з дітьми та молоддю, що також допомагає розуміти, що можна робити і в тилу, бути корисним у воєнний час та не втрачати надії.