Правова приймальня Центру громадської адвокатури у конфліктах з органами влади
Період реалізації: грудень 2007- лютий 2009 р.
Діяльність Правової приймальні здійснювалась у рамках проекту «Антикорупційна приймальня Центру громадської адвокатури», що реалізується Центром громадської адвокатури за підтримки проекту «Сприяння активній участі громадян у протидії корупції в Україні «Гідна Україна», який здійснює компанія Менеджмент Сістемс Інтернешнл (MSI) за сприяння Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) та Корпорації “Виклики тисячоліття” (МСС).
Правова приймальня Центру громадської адвокатури у конфліктах з органами влади та захисту від надмірної бюрократії діє з грудня 2007 р.
Впродовж більш як річної діяльності громадянам та організаціям громадського сектора було надано понад 1200 консультацій з питань, пов’язаних з корупцією та конфліктами з органами влади. Крім того, надаються консультації по телефону і по електронній пошті. В рамках проєкту здійснюється представництво інтересів громадян в судах та в інших органах державної влади, а також в органах місцевого самоврядування, складено близько 700 процесуальних документів (заяв, скарг, позовних заяв тощо). Після отримання консультацій громадяни успішно вирішували свої питання в органах державної влади та органах місцевого самоврядування.
Основна тематика звернень – ненадання або неналежне житлово-комунальних послуг, конфлікти з органами місцевого самоврядування по земельних, житлових питаннях, консультування громадян щодо порядку звернення до суду, порядку реалізації процесуальних прав в суді, порядку подання апеляційної скарги та інші питання, пов’язані з діяльністю суду.
Основний акцент під час реалізації проекту було зроблено на два основні напрямки діяльності: правовий компонент – надання консультацій в приймальні безпосередньо (особисто, по телефону, по електронній пошті), надання консультацій під час виїзних консультацій (було проведено 9 виїзних консультацій), надання консультацій під час зустрічей місцевої громади (було проведено 7 зустрічей місцевої громади), інформаційно-просвітницький компонент. Важливе місце поряд з наданням правових консультацій посідає і інформаційно-просвітницька діяльність.
Завдяки реалізації проекту розпочала свою роботу та успішно працює півтора року правова приймальня Центру громадської адвокатури з питань допомоги громадянам у конфліктах з органами влади та їх посадовими особами.
1200 громадян отримали необхідні правові консультації, для них складено процесуальні документи, які допомогли чи допомагають реалізувати та захистити їхні права у державних органах, органах місцевого самоврядування, судах та інших установах.
200 громадян та організацій громадського сектору отримали практичний посібник «Самозахист від корупції» у громадській приймальні із роз’ясненнями та зразками документів, 330 – електронну версію посібника за запитом.
1100 громадян отримали різноманітні інформаційно-правові матеріали проекту «Гідна Україна» та акцій Центру, у тому числі 800 – під час акцій та виїзних консультацій та зустрічей із місцевою громадою.
120 000 жителів Львівської області були поінформовано про можливості проекту та про діяльність приймальні за допомогою співпраці із засобами масової інформації та інформаційні акції.
У публічних заходах у рамках проекту взяли участь 45 представників організацій громадського сектору. До проведення акцій, моніторингу судової практики, діяльності громадської приймальні залучено 50 волонтерів – студентів юридичних факультетів вищих навчальних закладів міста Львова.